20.yy ilk 30-40 yılına, topluma yeni bir yaşam biçimi kazandırma hedefleri doğrultusunda, makine ve mekanizasyondan esinlenen deneysel çalışmalar, ilerleme, doğayı kontrol etme, değişme ve yenilenme idealizmi hakimdi. Bu değişimi ve yenilenmeyi gerçekleştirmeye ilk davrananlar Hollanda’da De Stijl ve Sovyet Rusya’da konstrüktivistler olmuştur. Almanya’da da Bauhaus, politik ve kültürel idealizmi ile, seri üretim ve geometrik sadeleştirme, malzemeye sadakat ve işlevsellik ilkelerini uygulayan bir eğitim geliştirilmiştir.
De Stijl’in biçimsel ifadesi, figüratif olmayan soyutlamaya dayanır. Mobilya ve mekan tasarımının dilini, strüktür ve konstrüksiyonun biçimi belirlemesine duyduğu ilgi ve verdiği önem dolayısıyla, radikal olarak değiştiren Rietveld’in, ilerici modern tasarıma ve tasarımcılara önemli etkisi olmuştur.
Bauhaus’ta Dessau Dönemi’nde 1927 yılına kadar, bazı dersler verilmesi dışında mimarlık bölümü yoktu. Gropius’un okulda kendi özel mimarlık çalışmalarını yürüttüğü ofisi vardı. Mimarlık eğitimi için henüz hazır olmadıklarını düşünmekteydi.
Rodchenko, devrim sonrası Sovyet Rusya'nın kültür politikasında önemli rol oynadı. Komünist kültürün bir öncüsü idi. Ana çalışma alanı grafik tasarım (kitap kapakları, tekstil, afişleri) ve fotoğraf ile kitle iletişimi olmuştur.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder